Friday, January 27, 2012

Hapuskan PPSMI...kesan buruk PPSMI dah terbukti !!

Salam...

Kesan buruk PPSMI sudah terbukti..inilah sistem ciptaan Mahathir yang memusnahkan sistem pendidikan Malaysia secara total...kerana PPSMI..English entah ke mana..Bahasa Melayu terpinggir dan Sains tidak diminati pelajar..


Kemerosotan Minat Pelajar Terhadap Jurusan Sains Membimbangkan:Khaled Nordin
PUTRAJAYA: Minat pelajar untuk mengikuti jurusan sains di sekolah semakin merosot ke tahap yang sangat kritikal, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
"Ini boleh membantutkan usaha kerajaan meningkatkan inovasi teknologi ke arah transformasi ekonomi negara maju berpendapatan tinggi," katanya pada majlis amanat tahun baru 2012 kementerian itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini, Khamis.
Mohamed Khaled berkata, kajian Pelan Hala Tuju Modal Insan Sains dan Teknologi Tahun 2020 memerlukan 60 peratus aliran sains dan 40 peratus aliran sastera, namun ia belum dicapai lagi.
"Lebih membimbangkan sejak 2007, peratus pelajar mengambil jurusan sains terus menurun sehingga 29 peratus. Keadaan ini berterusan ke tahap universiti," katanya.
Rujukan klik sini

Mahathir dan UMNO adalah pengkhianat bangsa Melayu dan rakyat Malaysia..kerana mereka Wawasan 2020 ciptaan mereka sendiri tidak akan sama sekali tercapai...HAPUSKAN PPSMI

No comments:

Post a Comment