Thursday, January 26, 2012

Siapa percaya 2012 tahun kemusnahan..dia syirik

Salam..

Apabila masuk 2012..semua benda normal jadi pelik..sengaja nak justify ramalan kaum mayan yang kata 2012 tahun kemusnahan..konon benar..guruh dikata suara dari langit..aurora dikata cahaya pelik..aurora tu dah lama wujud..langit hijau yang dilihat di Scotland tu adalah fenomena aurora...umat Islam dah mula percaya kepada ramalan kaum agama lain yang bodoh itu...http://en.wikipedia.org/wiki/Aurora_(astronomy)

File:AuroraAustralisPaulMoss.JPG
Aurora yang dilihat di New Zealand pada tahun 1994

Aurora adalah fenomena langit menjadi hijau..kekuningan atau kemerahan yang berlaku disebabkan ribut geomagnetik. Ribut geomagnetik adalah fenomena yang berlaku apabila gelombang angin solar yang menganggu medan magnet bumi.

Ribut geomagnetik ini menyebabkan berlakunya aurora yang boleh dilihat biasanya di utara Kanada, Alaska (U.S), Russia, Sweden, Scotland (U.K), Iceland, New Zealand, Australia dan Jepun. Pernah juga direkodkan bahawa aurora pernah dilihat sehingga ke Lautan Hindi, negara Madagascar dan Texas (U.S).

Fenomena pelik ini telah berlaku beribu tahun dan telah menjadi bahan kajian sains semenjak tahun 1806 lagi. Jadi mengapa tetiba masuk 2012, fenomena ini dikatakan petanda kemusnahan 2012???...

Ini adalah bukti bahawa masyarakat kita jahil sains...kesan daripada PPSMI...anak muda Malaysia semakin pandai berbahasa Inggeris tetapi pada masa sama semakin jahil ilmu sains dan matematik sehingga banyak fenomena sains dikatakan benda pelik..aduhhh...

Sekadar berkongsi...

No comments:

Post a Comment