Saturday, November 24, 2012

Jom Sumbang Dana Masjid Kota Kemuning

Salam,

Kota Kemuning terletak di Seksyen 31, Shah Alam, Selangor. Kota Kemuning cukup dikenali kini sebagai kawasan kejiranan golongan kelas pertengahan dan kaya. Malah, kawasan ini turut didiami oleh mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abu Hassan Omar.

Walaupun terletak dalam kawasan Shah Alam (selatan), namun majoriti penduduk Kota Kemuning adalah daripada kaum Cina dan selebihnya Melayu dan India. Kota Kemuning terletak dalam kawasan P111. Parlimen Kota Raja dan N50. DUN Seri Muda.

Pembinaan masjid tertangguh

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah berjaya memasukkan pembinaan Masjid Kota Kemuning dalam Rancangan Malaysia ke-9 pada tahun 2006. Namun tertangguh, sehinggalah pada Januari 2011 barulah JAIS menerima kelulusan pembinaan oleh pihak Kerajaan Negeri Selangor.

Namun difahamkan dana masjid ini masih kurang mencukupi, memandangkan 80% peruntukan kewangan kepada Kerajaan Negeri Selangor dalam Rancangan Malaysia ke-10 disekat oleh Kerajaan Persekutuan pimpinan BN, seperti yang dinyatakan YB Azmin Ali, ADUN Bukit Antarabangsa.

Maka saya menyeru umat Islam diluar sana marilah memberi sumbangan kepada pembinaan masjid ini.








Sumbangan boleh dibuat kepada :

Akaun: MAYBANK
Nama Akaun: MASJID KOTA KEMUNING
Nombor Akaun: 562786020202
Alamat Tapak Pembinaan Masjid: No.1, Jalan Anggerik Vanilla 31/92, Kota Kemuning,
40460 Shah Alam, Selangor

No comments:

Post a Comment